Welkom

Sinds 2013 ben ik fractieleider in de gemeenteraad van Kortenaken en daar voer ik samen met de 5 andere partijgenoten constructief oppositiewerk.
Heb je vragen of opmerkingen, contacteer me gerust: kristof.mollu@gmail.com of 0498/64.00.78.

In 2010 ben ik afgestudeerd als Master in de Verkeerskunde en momenteel ben ik dan ook actief als verkeerskundige veiligheid bij de Vlaamse Overheid (het Agentschap Wegen en Verkeer). Verder werk ik sinds 2014 aan een doctoraat in de Mobiliteitswetenschappen aan de Universiteit Hasselt. In mijn vrije tijd ben ik voetbalscheidsrechter in het vroegere 3e nationale (heet nu 2e amateurklasse).
Een proper en verkeersveilig Kortenaken waarbij we mensen elkaar laten ontmoeten. Daar wil ik voor gaan!

woensdag 19 september 2012

Communicatie, de essentie voor een gemeente



Een gemeente die snel en duidelijk communiceert, hier moet de volgende 6 jaar werk van worden gemaakt. De dag van vandaag zijn er verschillende mogelijkheden om nieuwe vormen van communicatie te voeren en je merkt dat de vraag er is. Wanneer er bijvoorbeeld wegenwerken plaatsvinden, zou de gemeente via een eenvoudige mailing of brief de bewoners snel op de hoogte moeten brengen wanneer bijvoorbeeld exact het water wordt afgesloten of de inrit niet meer bruikbaar is. Bij grotere werken zouden er ook vertegenwoordigers van de buurt uitgenodigd moeten worden op de werfvergaderingen zodat ze weten wat de planning is en waarom bepaalde zaken worden uitgevoerd. Op deze manier wordt de buurt mee betrokken en zijn er “lokale vertegenwoordigers” afgevaardigd op het overleg. 

Een meer dynamische website voor OCMW en gemeente is nodig zodat er doelgerichtere communicatie gevoerd kan worden en de efficiƫntie verhoogt. Abonnees van DUIK kunnen zo bijvoorbeeld als eerste op de hoogte worden gebracht van het nieuwe programma, de jongeren kunnen via mail uitnodigingen krijgen voor de jeugdraad en evenementen, ... Digitaal afspraakbeheer maken het mogelijk dat je op maandagavond niet hoeft aan te schuiven aan het loket om vast te stellen dat iemand er niet is, of dat je van het ene naar het andere loket moet gaan. Door 1 afspraak te maken zouden de ambtenaren van de verschillende diensten je wegwijs moeten maken zonder dat je zelf op zoek moet gaan naar wat kan/mag/moet. Ook dit past in de nieuwe vormen van communicatie en in een uitgebreidere dienstverlening waar we in Kortenaken nog verbeteringen kunnen aanbrengen.