Doorgaan naar hoofdcontent

Compensatie nog steeds niet voorhanden

Op de gemeenteraad stelde ik een vraag over welke compensatiemaatregelen er genomen zullen worden omdat de tarieven voor het gebruik van de sporthal de hoogte in zijn gegaan. Nog voor ik mijn zin kon afmaken, werd ik door de meerderheid onderbroken. Men zei dat ik deze vraag in besloten zitting moest stellen omdat dit toebehoort tot de bevoegdheid van het Autonoom GemeenteBedrijf. Een subsidie (lees: compensatie) behoort echter tot de bevoegdheden van het college waardoor dit wel op de gemeenteraad besproken mag worden. Men weigerde echter om een antwoord te geven en men zei "er mee bezig te zijn". Vermits men niets wil zeggen, kan ik dus alleen maar concluderen dat er nog geen compensatie is voorzien en dat men pas na de berichtgeving van ons van eerder deze week in actie is geschoten.