Doorgaan naar hoofdcontent

26000 km vliegen op 2 weken tijd

Binnen 2 weken kan ik zeggen dat ik - nog maar - 4.91% van de wereld "heb gezien" ofwel dat ik naast België - al - 18 andere landen heb bezocht. Vandaag ben ik namelijk - na een intense week - voor mijn doctoraat in Vietnam aangekomen. Ik zal daar op een conferentie een studie voorstellen op een congres in Ho Chi Minh City (het vroegere Saigon). Dat zal mijn eerste internationale wetenschappelijke conferentie zijn waaraan ik actief zal deelnemen. Volgende week vrijdag kom ik echter al terug maar twee dagen later vertrek ik opnieuw voor een week. Dit keer naar een belangrijke Europese transportconferentie in Warschau (Polen). Ook daar stel ik een studie voor in verband met mijn doctoraat in de verkeersveiligheid.

Op twee weken tijd ga ik dus wat "shocks" ondergaan:
  • 26000 km vliegen
  • 24 u vliegen
  • Een temperatuursverschil van 20° 
  • Een tijdsverschil van 5u 
  • Eten
  • Taal
  • Cultuur
  • ...