Doorgaan naar hoofdcontent

Sightseeing Washington DC

Zaterdagavond ben ik toegekomen in Washington DC maar de douanecontrole in de VS is precies toch wat opgevoerd. Meer dan 2u was het aanschuiven om voorbij de douane te geraken en nadien nog een uurtje bus/metro naar het hotel. Van sightseeing is de eerste dag dus niets in huis gekomen. 

Op zondag startte dan de conferentie. Met al om 9u een sessie die tot de middag duurde. Nadien had ik wel vrij en ben ik de stad in getrokken. Er zijn nog twee ex-collega's van mij hier en er woont ook een oud-collega in Washington DC. Zij heeft ons een rondleiding gegeven langs enkele bekende maar ook minder bekende monumten: Het Witte Huis, National Mall, US Capitol, Washington Monument, Lincoln Memorial, ... Stuk voor stuk zeer mooie landmarks. Het Trump-hotel heeft een mooie historische toren met klokken die je kan betreden en daar heb je een fantastisch zicht over de stad. 

Zondag was het nog steeds ijskoud (temperaturen van -15° en een gevoelstemperatuur die nog een stuk lager ligt) maar de winterzon maakte veel goed (toch voor het zicht.. niet echt voor de koude). De combinatie van ijs en zon was prachtig! Helaas heeft mij iPhone last van de koude en valt hij na enkele foto's al uit. Dus dan maar gebruik maken van het fototoestel.